10 SEO saveta za bolji rank WordPress web sajta

SEO

SEO saveti su danas dragocene informacije na polju online marketinga i poslovanja. Dobar SEO znači pre svega šta: Web sajt koji se na pretraživačima, organskim putem, pojavljuje na višim pozicijama.

Ako želite da poboljšate rangiranje vašeg web sajta na pretraživačima, moraćete da se usredsredite na optimizaciju za pretraživače (SEO). Optimizacijom sadržaja i strukture vaših web stranica možete poboljšati svoju vidljivost i na taj način privući više saobraćaja na web sajt. Možda zvuči lako, ali pred Vama je pravi izazov.

Hajde da vidimo 10 SEO saveta koji će vam pomoći da poboljšate rank i privučete što veći broj posetilaca:

1. SEO i WordPress tema

Nisu sve WordPress teme jednako dobre. Postoje razlike u funkcionalnosti i kvalitetu koda. SEO na web stranici u velikoj meri zavisi od teme koju koristite.

Kod besplatnih tema često se dešava da postanu neupotrebljive, jer prestanu da se ažuriraju (programeri koji stoje iz tih tema prestanu sa daljim razvojem i radom), što ih potom čini ranjivim na sigurnosne propuste.

Premium teme imaju čistiji kod, bolje optimizovane performanse i SEO. Ipak, vodite računa ko stoji iza njih, jer ne nude svi isti kvalitet.

Brzina je takođe od suštinskog značaja jer će pomoći vašem web sajtu da se bolje rangira na Google-u. Dobra tema prati najnovije SEO performanse i daje neki vid sigurnosti da Google botovi neće imati problem pri indeksiranja web sajta.

2. Koristite SEO dodatke (plugin)

SEO dodaci su zgodni kada je u pitanju WordPress. Možete instalirati bilo koji od dostupnih SEO dodataka na tržištu. Preporučujemo vam da koristite Yoast SEO. Dodatak za SEO će optimizovati vaš WordPress web sajt i obezbediti dobru optimizaciju, što je od ključnog značaja za indeksiranje i buduću poziciju vaših web stranica.

3. Linkovi

Prva stvar koju treba da uradite kada kreirate stranice i postove jeste da postavite ispravne linkove. Linkovi su URL-ovi povezani sa stranicama i objavama. Oni predstavljaju definisanu strukturu i stoga imaju značaj kada je u pitanju optimizacija za pretraživače.

Izbor linka u potpunosti zavisi od vas i vašeg koncepta. Međutim, uvek bismo preporučili da koristite „/%postname%/“ kao strukturu stalne veze. I korisnici i pretraživač lako prepoznaju ovu strukturu stalne veze. Ne koristite generičke linkove.

4. Sprovedite istraživanje ključnih reči

Jedan od najvažnijih aspekata SEO-a je istraživanje ključnih reči. Ovo uključuje identifikaciju ključnih reči i fraza koje vaša ciljna publika koristi za traženje proizvoda ili usluga poput vaših. Uključujući ove ključne reči u sadržaj i strukturu vaših web stranica, možete poboljšati šanse za viši rank na stranicama rezultata (SERP). Koristite alate kao što su Google planer ključnih reči ili SEMrush da biste identifikovali relevantne ključne reči i fraze za vaše poslovanje.

5. Optimizujte strukturu svog web sajta

Dobro struktuiran web sajt ne samo da olakšava korisnicima navigaciju i pronalaženje onoga što traže, već i pomaže pretraživačima da razumeju sadržaj i svrhu vašeg sajta. Uverite se da vaš web sajt ima jasnu hijerarhiju, sa početnom stranicom, glavnim kategorijama i podkategorijama. Koristite opisne URL-ove i URL-ove bogate ključnim rečima, tagovei meta opise za svaku stranicu. Takođe, uverite se da je vaš web sajt prilagođen mobilnim uređajima i da ima veliku brzinu učitavanja, jer ovi faktori utiču na Google Rank.

6. Google analitika

Instaliranje Google analitike pomoći će vam da dodatno optimizujete svoj wordpress web sajt.

Google Analytics je odličan besplatan alat koji vam pomaže da pratite i analizirate web sajt. Nudi vam čitav niz statistika koje prikazuju kako vaš web sajt funkcioniše:

  • koliko posetilaca i pregleda stranica dobija,
  • koliko pregleda svaka stranica ili pojedinačna objava na blogu dobija, kao i koje su najbolje (i najgore),
  • odakle dolaze vaši posetioci,
  • koliko se ljudi prijavilo na email listu,
  • koliko ljudi je izvršilo kupovinu,
  • itd.

Trenutno je u opticaju Google Analytics 4 koji daje dosta informacija od ključne važnosti za vas i vaše poslovanje. Uvid u ponašanje posetilaca pomoći će vam da bolje i efikasnije odradite svoj marketing.

7. SEO – Optimizacija sadržaja

Svaki web sajt koji posetite videli ste mnoštvo sadržaja. To mogu biti slike, vektori, gif ili video snimci. Međutim, ovi mediji ako nisu optimizovani, mogu naškoditi SEO-u vašeg web sajta. Da, dobro ste pročitali. Sav sadržaj na sajtu mora biti optimizovan, ako želite da postignete max efekat svog rada.

Postoji mnogo razloga zašto je važno optimizovati sadržaj na sajtu:

  • Optimizacija sadržaja na sajtu može pomoći u poboljšanju pozicije vašeg sajta na pretraživačima, pre svega na Google/u, što može dovesti do povećanja broja posetilaca.
  • Kvalitetan sadržaj, koji je optimizovan, može povećati angažovanost posetilaca na sajtu, što znači da će se više zadržavati na sajtu, pregledati više stranica i verovatno se vratiti ponovo kod vas.
  • Optimizacija sadržaja može pomoći u povećanju konverzija, što znači da će posetioci sajta biti više skloni da obave željenu akciju, kao što je kupovina proizvoda ili kontaktiranje vaše kompanije.
  • Kada je sadržaj optimizovan, to može dovesti do povećanja organskog saobraćaja na vašem sajtu, što znači da vremenom nećete morati previše trošiti na plaćene oglase.

8. Optimizujte brzinu vašeg web sajta

Brzina sajta igra vitalnu ulogu u određivanju SEO-a. Ako je vaš web sajt spor, nećete postići dobre rezultate. Uvek treba da vodite računa o vremenu učitavanja web sajta, koja treba da bude manja od 3s, za početak, a idealno je ispod 2 sek. Sve iznad 2-3 sek ne samo da će ometati SEO rezultat, već će dovesti i do loše stope konverzije.

9. Kreirajte kvalitetan sadržaj

Jedan od najvažnijih faktora za poboljšanje pozicije vašeg web sajta je kreiranje kvalitetnog sadržaja. To znači stvaranje sadržaja koji je vredan, informativan i zanimljiv za vašu ciljnu publiku. Koristite istraživanje ključnih reči da biste identifikovali teme koje su relevantne za vašu publiku i ugradite te ključne reči u sadržaj.

10. Izberite dobar hosting

Nijedna od SEO tehnika neće vredeti dovoljno ako imate loš hosting. Izbor dobrog hostinga za vaš WordPress web sajt je ključan za performanse i dostupnost vašeg sajta. Obratite pažnju na faktore kao što su brzina, pouzdanost, bezbednost, podrška i cena kada birate hosting provajdera.

Zaključak:

SEO (Search Engine Optimization) je važan za WordPress (i sve druge platforme) jer pomaže da se vaša web stranica pozicionira više u rezultatima pretrage. Što je bolje optimizovana vaša web stranica, veća je verovatnoća da će se prikazati visoko u rezultatima pretrage i da će privući više poseta

Dostizanje prve pozicije na Google-u je veliki uspeh za vašu web stranicu i donosi mnoge prednosti, poput većeg broja poseta, većeg poverenja korisnika i veće verovatnoće da ćete ostvariti svoje ciljeve, poput prodaje proizvoda ili usluga.

Međutim, važno je imati na umu da SEO nije statičan proces i morate nastaviti raditi na održavanju vaše pozicije i poboljšanju vašeg sadržaja kako ne bi pali na niže u rezultatima pretrage. Doći na prvu poziciju je prvi važan korak, a održati tu poziciju drugi i ključan za vaše poslovanje.