Google Ads: Šta treba da znate pre nego što krenete sa oglašavanjem

Google Ads

Google Ads može da bude moćan alat za firme koje žele da povećaju svoju vidljivost na mreži i način da se privuče veći broj posetilaca. Međutim, pre nego što uđete u to, važno je da razumete osnove kako Google Ads funkcioniše, kako da podesite kampanje i upravljate njima i kako da merite njihov tok.

Kada ljudi odu na Google, traže nešto specifično. To znači da imaju nameru. Šta znači namera? U nekim slučajevima, to je više informacija, ili traže uslugu ili nešto za kupovinu. Oni vam bukvalno govore šta žele da kupe tako što upisuju reči oko vaših proizvoda i usluga.

Zato je Google Ads tako moćan i profitabilan!

Ne postoji bolji oblik marketinga na pretraživačima. Najveći deo godišnjeg prihoda Google-a dolazi od Google Ads-a i kombinujte to sa činjenicom da preko 80% globalnih firmi veruje Google Ads-u i sve one ozbiljno troše novac na ovaj vid oglašavanja.

Nije teško započeti sa Google oglašavanjem, ali optimizovati kampanju tako da donese dobre rezultate, to je nešto za šta Vam je potrebno znanje, vreme, podaci i određeni budžet naravno.

Jedna od ključnih prednosti Google oglašavanja je ciljano oglašavanje. Možete ciljati ljude prema njihovoj lokaciji, interesima, pretraživanjima, uređajima i drugim faktorima, što znači da vaši oglasi mogu dosegnuti one ljude koji traže to što vi nudite, bilo da je reč o proizvodu ili usluzi. To znači da će vaš novac biti utrošen na najbolji mogući način, a to znači da možete u toku same kampanje da smanjite trošak po konverziji i povećate ROI.

Zašto koristiti Google oglašavanje?

Google Ads ima brojne prednosti, izdvojićemo one najvažnije:

Brzi rezultati

Iako je SEO neophodan za svako poslovanje, potrebno je vreme da se vaš sadržaj rangira. PPC oglasi, sa druge strane, mogu da počnu da se pojavljuju čim se vaša kampanja aktivira.

Podaci

Podaci koje prikupljate u svojim kampanjama omogućavaju vam da optimizujete svoje marketinške aktivnosti kako biste maksimalno iskoristili budžet, ali i da steknete neprocenjive podatke koji vam daju uvid u to ko su vaši posetioci, odakle dolaze, starost, šta pretražuju, šta najviše čitaju itd.

Brzina

SEO + sadržaj je sigurno dobar Rank! Jednostavno rečeno: SEO je najbolji način za dugoročno poboljšanje vidljivosti web sajta. Ali za to je potrebno vreme.

Google Ads je suprotno.

Možete da počnete da radite za manje od sat vremena i ako to uradite kako treba (čitajući ostatak ovog vodiča), možete početi da ostvarujete bolju prodaju.

Visok povraćaj ulaganja

S obzirom na način na koji Google Ads funkcioniše, PPC se smatra jednim od kanala sa najvećim povraćajem ulaganja marketinškim stručnjacima i oglašivačima.

Praćenje performansi kampanja i analiza izveštaja omogućuju vam da stalno poboljšavate svoje kampanje i ostvarujete bolje rezultate.

Napomena:

Obično, kada kažemo „PPC oglašavanje“, tehnički mislimo na Search network. To je ono o čemu sada uglavnom govorimo, sa rezultatima zasnovanim na tekstu koji se pojavljuju direktno na Google-u nakon što izvršite pretragu.

Većinu ovog vodiča Google Ads-a fokusiraćemo na Search pretragu, zbog prednosti o kojima smo već pričali. To znači da možete očekivati bolje rezultate nego na Mreži multimedijalnog oglašavanja i zato preporučujemo da prvo počnete sa Search kampanjama.

Display Ads, obično se pojavljuju na drugim web-sajtovima. Ovo su baner oglasi koji se šalju širom njihove AdSense mreže. Sam Google tvrdi da dva miliona web sajtova na njihovoj Mreži multimedijalnog oglašavanja mogu da vam pomognu da dosegnete oko 90% posetilaca interneta!

Možete ciljati blogove i web sajtove unutar određenih kategorija. Doseg velikog broja ljudi može vam pomoći da poboljšate brendiranje i vidljivost u okviru industrije kojom se bavite. Na taj način, kada ljudi počnu da traže proizvod, već prepoznaju vaše ime. Pored display Ads-a, Google nudi i druge oblike oglašavanja, poput Video oglasa, Shopping ads-a itd, ali o tome nekom drugom prilkom, za početak skoncentrišite se na Search oglase.

Kako koristiti Google Ads u 9 koraka:

1. Pokrenite Google Ads nalog

Pre nego što počnete sa oglašavanjem na Google-u, morate otvoriti svoj Google Ads nalog. Proces otvaranja naloga je jednostavan i besplatan. Da biste otvorili Google Ads nalog, trebaju vam email adresa i adresa web sajta. Čak i ako nemate web sajt, možete da se oglašavate na Google-u.
Google Ads vam pruža 2 režima kada otvarate nalog. To su pametni režim i režim za stručnjake. Nalog podrazumevano otvarate u pametnom režimu. Međutim, ako ste profesionalni marketinški stručnjak, možete da pređete na režim za stručnjake i krenete sa kreiranjem kampanje.

2. Razumite svoju ciljnu publiku

Jedan od najvažnijih koraka u kreiranju uspešne Google Ads kampanje je razumevanje vaše ciljne publike i ključnih reči koje traže. Ovo će vam pomoći da kreirate oglase koji su relevantni i privlačni vašoj ciljnoj publici, povećavajući verovatnoću da će kliknuti na oglas i posetiti vaš web sajt.

Koristite alatke za istraživanje ključnih reči kao što je Google planer ključnih reči da biste identifikovali najrelevantnije ključne reči sa velikim prometom za vaše poslovanje. Pored toga, uzmite u obzir demografiju i interesovanja vaše ciljne publike da biste kreirali oglase koji su prilagođeni njihovim potrebama.

3. Istražite i odaberite ključne reči

Ključne reči su vrlo važne za uspeh vaše Google Ads kampanje. Morate odabrati ključne reči koje su relevantne za vaše poslovanje, a istovremeno imaju dovoljan broj pretraživanja. Google nudi alat za planiranje ključnih riječi koji vam može pomoći u ovom procesu. Kada odaberete svoje ključne reči, morate se pobrinuti da su dovoljno specifične kako bi ciljale vašu publiku.

Ključna reč je reč ili fraza koju korisnik traži, a zatim vidi vaš oglas. Vaši oglasi će se prikazati za ključne reči koje odaberete.

Google broji klikove na vaše oglase i naplaćuje vam svaki klik. Oni takođe broje prikaze, što je zapravo broj koji vam govori koliko često je vaš oglas već prikazan kada su korisnici tražili tu ključnu reč.

Ako podelite klikove sa prikazima, dobićete stopu učestalosti klikova ili CTR. Ovo je samo procenat korisnika koji su dospeli na vašu web stranicu zato što su kliknuli na oglas. Ovo je važno, jer vam stopa učestalosti klikova govori koji oglasi dobro funkcionišu, a koji ne.

Google Ads je zapravo aukcija.

Morate da podesite budžet i ponudu. Ponuda određuje koliko ste spremni da platite za svaki klik. Ako je vaša maksimalna ponuda 3 Eur, Google će prikazivati vaš oglas ljudima samo ako drugi ne licitiraju više (u proseku).

Google će naravno prikazati oglas koji ponudi najveći iznos za tu ključnu reč, pod pretpostavkom da svi ponuđači imaju istu ocenu kvaliteta.

Međutim, Google ne želi samo da pokaže ljudima oglase onih koji najviše ponude – to znaju da budu i loši oglasi. Stalo im je i do korisnika i gledaće da im prikažu relevantniji i bolji oglas od nekoga ko plaća manje, jer to podstiče korisnike da se vraćaju.

Međutim, ništa od ovih stvari nije važno ako ne ostvarujete konverzije, jer to znači da posetilac nije preduzeo radnju koju ste želeli da preduzme. Konverzije su rezultat vaše optimizacije oglasa i shodno tome slede vaši dalji koraci i aktivnosti unutar Google Ads-a.

4. Napravite privlačan oglas i odredišne stranice (landing page)

Ako želite da ljudi klikću na vaš oglas, obratite pažnju na ovaj korak.

Kada podesite budžet i strategiju licitiranja, vreme je da se usredsredite na kreiranje ubedljivog teksta oglasa i odredišnih stranica. Tekst oglasa treba da bude koncizan, jasan i relevantan za ključne reči koje ciljate.

  • Koristite naslove koji privlače pažnju i uključite poziv na akciju da biste podstakli korisnike da kliknu na vaš oglas.
  • Vaš landing page (odredišna stranica) treba da bude relevantan i mora da pruža jasan put korisnicima – da preduzmu akciju, bilo da je to kupovina ili popunjavanje forme.
  • Uverite se da je vaša odredišna stranica prilagođena mobilnim uređajima i da se brzo učitava, kako biste pružili najbolje korisničko iskustvo. Ako je vaša odredišna stranica loša, uzalud ulažete novac.
  • Testiranje različitih oglasa (unutar jedne grupe ili kampanje) i odredišnih stranica, može vam pomoći da odredite šta najbolje funkcioniše i da poboljšate ukupni učinak kampanje.

Uverite se da ste učinili sve što je moguće da konvertujete posetioce, pre nego što počnete da se oglašavate. Ako se uradi kako treba, Google Ads ima pozitivan efekat pojačanja, ali vaša odredišna stranica mora da bude ubedljiva i da konvertuje.

5. Proučite konkurenciju

Zavirite u posao vašeg konkurenta jer će vam to pomoći da utvrdite da li je lako ili ne nadmašiti ih.

Želite da znate koliko vaši oglasi moraju biti dobri da biste pobedili. Analizom konkurencije dobajte taj podatak. Međutim, za ovakvu analizu vam je potreban SEO alat, kako bi ste uradili detaljnu analizu konkurencije, poput Ahrefs, Mozz ili Ubersuggest.

Ovi alati će vam pomoći da dođete do svih potrebnih podataka. Možete potražiti svakog konkurenta pojedinačno. Možete da uđete i potražite sve ključne reči za koje trenutno licitiraju (zajedno sa njihovim procenjenim obimom i troškovima).

Dakle, kombinovanje ovih pristupa može vam pomoći da otkrijete celu PPC nameru vaše konkurencije.

A onda sve te podatke iskoristiti kako bi ih nadmašili.

Ne treba se samo takmičiti već dominirati!

6. Podesite budžet i strategiju licitiranja

Pre nego što počnete da koristite Google Ads, važno je da podesite budžet i strategiju licitiranja. Vaš budžet će odrediti koliko ste spremni da potrošite na svoje oglase svakog dana ili meseca, dok će vaša strategija licitiranja odrediti koliko ste spremni da platite za svaki klik na oglas.

Postoji nekoliko strategija licitiranja koje možete izabrati, uključujući ručno licitiranje, automatsko i licitiranje za ciljnu cenu po konverziji. Uzmite u obzir svoje poslovne ciljeve i budžet kada birate strategiju licitiranja i redovno pratite kampanju kako biste bili sigurni da dobijate najbolji povraćaj ulaganja.

Recimo da prodajete čaše. Potrebne su vam dve komponente da biste ovo rešili: vaš profit po prodaji i stopa konverzije.

Ako paket od 12 čaša košta 200 EUR, a od tih 200 EUR vaš profit je recimo 100 EUR.

Vaša stopa konverzije je procenat ljudi koji zaista naručuju kada stignu na vašu stranicu gde prodajete čaše.

Ako na svakih 1000 pregleda stranice deset ljudi kupi, to je stopa konverzije od 1%.

Ako mislite da je zarada od 70 EUR po prodaji i dalje u redu, onda je u redu ako platite Google-u 30% provizije za svaku uspešnu konverziju preko Google Ads-a.

Ako sve to spojite, dobićete maksimalnu cenu po kliku.

Maks. CPC = vaš profit x provizija za Google x vaša stopa konverzije

U ovom slučaju, to bi bilo 100 eur x 0,3 x 1% = 0,30 EUR

Ovo je samo početak, na dalje pratite podatke, računate i podešavate shodno rezultatima i podacima sa kojim raspolažete. Sve je u matematici i proračunima, ali to ne možete bez konkretnih podataka.

7. Postavite svoju kampanju

Sledeći korak je postavljanje vaše Google Ads kampanje.

Morate odabrati vrstu kampanje koju želite pokrenuti, na primer, kampanju s ciljem dobijanja poziva, kampanju s ciljem dobijanja klikova na web stranicu, ili kampanju s ciljem prodaje proizvoda ili usluga. Nakon toga, morat ćete odrediti ciljnu publiku, uključujući lokaciju, dob, pol i interese. Osim toga, morate odabrati proračun kampanje i postaviti vremenski okvir za vaš oglas.

8. Koristite dodatke za oglase da biste poboljšali svoje oglase.

Dodaci za oglase su dodatne informacije koje možete da dodate u Google Ads da biste pružili više konteksta i podstakli korisnike da preduzmu akciju.

Neki uobičajeni dodaci za oglase uključuju dodatke za poziv, koji omogućavaju korisnicima da pozovu vašu firmu direktno iz oglasa, i dodatke za linkove do sajta, koji pružaju veze do određenih stranica na vašem web sajtu.

Ostali dodaci za oglase obuhvataju dodatke za lokaciju, koji prikazuju adresu i broj telefona vašeg preduzeća, i dodatke za recenzije, koji prikazuju pozitivne recenzije klijenata itd.

Korišćenjem dodataka za oglase možete da poboljšate vidljivost i efikasnost vaših oglasa, pa ih obavezno iskoristite.

9. Pratite i prilagođavajte svoju kampanju

Kada vaše Google Ads kampanje budu pokrenute i aktivne, važno je da redovno pratite njihov učinak. Ovo će vam omogućiti da identifikujete probleme ili oblasti za poboljšanje i izvršite prilagođavanja po potrebi.

Pazite na pokazatelje kao što su stopa učestalosti klikova (CTR), stopa konverzije i cena po kliku (CPC) i koristite ove podatke za optimizaciju svojih kampanja. Možda ćete morati da prilagodite svoje ciljanje, tekst oglasa ili strategiju licitiranja da biste postigli najbolje rezultate.

Nemojte se plašiti da eksperimentišete i isprobavate nove stvari – što više saznate šta funkcioniše, to će vaše kampanje biti uspešnije.

Zapamtite: najvažnije su konverzije!

Odlično je ako možete da kažete koji oglasi imaju bolju stopu učestalosti klikova, ali ako ne ostvaruju konverzije, ne pomažu vam.

Možda će vam trebati mesec dana da dobijete prve rezultate. Pratite svoje oglase i analizirajte podatke kako pristižu u narednim danima.

Obratite pažnju i isključite oglase koji ne rade, dodajte još ključnih reči i udvostručite ono što ima dobar učinak. Optimizacija vaše kampanje na dalje je ključan momenat bez kojeg nećete ništa veliko napraviti, ukoliko joj se ne posvetite.