Google Ads oglašavanje – 10 uobičajenih grešaka koje treba izbeći

Google oglašavanje

Google Ads oglašavanje može biti izuzetno efikasna mašina za privlačenje potencijalnih klijenata i prodaje, a bezbroj funkcija, prilagođavanja i opcija koje nudi samo je jedan od razloga zašto. Međutim, Google Ads oglašavanje često daje svoje preporuke prilikom podešavanja kampanje, koje znaju da se pokažu kao skupe greške, koje upravo želite da izbegnete.

Ako naučite da identifikujete i izbegnete ove greške, možete se približiti svom konačnom cilju – privlačenju što većeg broja potencijalnih kupaca/klijenata.

Mislite da ste postavili savršenu Google Ads kampanju?

Ako jeste, bravo. Međutim, možda postoji bar jedna greška navedena u ovom članku koju možda niste prevideli, pa vredi pročitati. Sa druge strane, ako ste možda početnik kada je u pitanju Google oglašavanje, ovih 10 saveta će vam sigurno biti od pomoći:

1. Ne postavljate jasne ciljeve

Jedna od najvećih grešaka koje firme prave kada je u pitanju Google Ads oglašavanje je ne postavljanje jasnih ciljeva za svoje kampanje. Bez jasnih ciljeva, teško je izmeriti uspeh i utvrditi da li vaše aktivnosti u oglašavanju generišu povraćaj ulaganja.

Pre nego što pokrenete kampanju, odvojite vreme da definišete svoje ciljeve. Da li želite da povećate saobraćaj na web-sajtu, generišete potencijalne klijente ili povećate prodaju? Kada imate jasan cilj na umu, tek onda možete da prilagodite i osmislite strategiju kampanje.

Kada osmišljavate kampanje na mreži za pretragu, imate opciju da izaberete Mrežu za pretragu i Mrežu multimedijalnog oglašavanja ili oboje.

Nije svejedno da li idete sa Search ili Display kampanjom! Razlika je velika i zavisi od vaših ciljeva isključivo.

Ono što se dešava sa Mrežom za pretragu kada ciljate ključnu reč je da će se ona pojaviti samo na Google-u i na partnerskim sajtovima za pretragu, kada neko ukuca vašu frazu u pretraživač.

Ako izaberete Mrežu multimedijalnog oglašavanja, Google će postaviti vaš oglas na relevantne web-sajtove, ali se neće tek tako pojaviti ljudima koji vas aktivno traže. Stoga je odabir Mreže multimedijalnog oglašavanja gubljenje novca ukoliko ste neiskusni na ovom polju, jer nećete dobiti relevantan saobraćaj. Ovaj vid kampanje više je usmeren na brendiranje.

Znači, Google Ads oglašavanje sa jasanim planom je vaša startna pozicija.

2. Ciljate pogrešnu publiku

Još jedna uobičajena greška kada je u pitanju Google Ads oglašavanje je ciljanje pogrešne publike. Važno je razumeti svoju ciljnu publiku i njihova interesovanja, potrebu, ponašanja i demografiju. Ovo je korisno jer vam omogućava da se usredsredite na publiku koja je najverovatnije zainteresovana za vaš proizvod ili uslugu. Ako ciljate pogrešnu publiku, vaši oglasi neće biti efikasni.

Koristite Google-ove alatke za ciljanje publike kako biste bili sigurni da vaši oglasi dosežu prave ljude. Neki od najkorisnijih Google alata uključuju:

Google Keyword Planner

Keyword Planner je besplatan alat koji vam pomaže da pronađete ključne reči koje su najrelevantnije za vaš proizvod ili uslugu. Možete koristiti ovaj alat za pronalaženje novih ključnih reči i predviđanje performansi ključnih reči.

Google Analytics

Google Analytics je besplatan alat za praćenje statistika na vašem sajtu. Ovaj alat vam pomaže da razumete ponašanje vaše publike i da identifikujete ključne segmente publike.

Google Ads Audience Manager

Google Ads Audience Manager je moćan alat za upravljanje publikom u Google Ads kampanjama. Ovaj alat vam omogućava da kreirate i upravljate različitim grupama publike prema njihovim interesovanjima, demografskim karakteristikama i ponašanju na mreži. Možete koristiti ovaj alat da biste se fokusirali na relevantnu publiku i osigurali da vaši oglasi budu prikazani ljudima koji su najverovatnije zainteresovani za vaš proizvod ili uslugu.

Međutim, kao i kod svakog alata za oglašavanje, uspeh vaših kampanja zavisiće od vaših marketinških ciljeva, kreativnosti i strategije. Stoga, važno je pažljivo planirati i testirati različite kombinacije alata kako biste pronašli najefikasniju strategiju za vašu kampanju.

3. (Ne) istražujete ključne reči

Jedna od najčešćih grešaka koju možete da napravite ,kada je u pitanju Google Ads oglašavanje, jeste da ne izvršite detaljno istraživanje ključnih reči. Ne možete da izaberete ključne reči na osnovu onoga što verujete da ljudi traže ili na osnovu onoga što biste tražili.

Ključne reči su ključni deo Google oglasa, zato je važno da se pronađu prave ključne reči za kampanju. Ključne reči koje nisu relevantne za vašu kampanju, dovešće vas do visokih troškova oglasa i pogrešnih posetilaca.

Neophodno je da koristite alate kao što je Google planer ključnih reči da biste pronašli prave i relevantne ključne reči za svoje poslovanje.

Trebalo bi da napravite i određene oglasne grupe koje ciljaju određene odredišne stranice i imaju sopstvene ključne reči. Ne koristite sve ključne reči u jednoj Ad grupi, već ih rasporedite po oglasnim grupama kako vam odgovara.

Za profesionalce, verovatno već koristite SKAG-ove, ali ako ne, zašto ne?!

Napomena:

SKAG (Single Keyword Ad Group) je strategija organizovanja Google Ads kampanja u kojoj se svaka ključna reč nalazi u zasebnoj grupi oglasa. Ova strategija se fokusira na precizno ciljanje i usmeravanje oglasa prema korisnicima koji pretražuju tačno određene ključne reči. To znači da svaki oglas u SKAG kampanji cilja samo jednu ključnu reč, što omogućava da se prikažu relevantni oglasi za svaku ključnu reč, što povećava verovatnoću da će korisnici kliknuti na oglas.

Međutim, SKAG strategija može biti vrlo vremenski zahtevna i može zahtevati više resursa i pažnje u procesu kreiranja i upravljanja kampanjama. Ova strategija nije uvek najbolja opcija za određene kampanje, zato je vaše iskustvo i kreativnost ovde važna u proceni.

Zapamtite: kvalitet klikova je daleko važniji od kvantiteta.

4. Ignorisanje negativnih ključnih reči

Jedna od najčešćih grešaka kada je u pitanju Google Ads oglašavanje je ignorisanje negativnih ključnih reči. Negativne ključne reči su reči ili fraze za koje ne želite da se vaši oglasi prikazuju.

Na primer, ako prodajete luksuzne satove, možda biste želeli da izuzmete ključne reči kao što su „jeftino“ ili „pristupačno“ kako biste izbegli privlačenje pogrešne publike.

Ignorišući negativne ključne reči, trošićete budžet na klikove ljudi koji nisu zainteresovani za vaše proizvode ili usluge. Obavezno i redovno pregledajte i ažurirajte listu negativnih ključnih reči, kako biste bili sigurni da se vaši oglasi prikazuju samo za relevantne pretrage.

5. Ne pratite konverzije

Šokantno je videti koliko je oglasnih kampanja još uvek postavljeno bez konverzija.

Postavljanje konverzija u Google Ads-u je ključno za uspešnu kampanju jer vam omogućava da precizno pratite i merite rezultate vaših oglasa. Konverzije su akcije koje želite da korisnici izvrše na vašem sajtu nakon što kliknu na oglas, kao što su kupovina, prijava na newsletter, popunjavanje formulara itd.

Kada postavite konverzije u Google Ads-u, možete pratiti koje ključne reči, oglasi i kampanje su najuspešnije u privlačenju i generisanju željenih konverzija. Ovo vam omogućava da preciznije odredite svoju ciljnu publiku i optimizujete svoje oglase, kako biste povećali broj konverzija i smanjili troškove oglašavanja.

Takođe, postavljanje konverzija vam omogućava da pratite ROI (povraćaj ulaganja) vaših kampanja i utvrdite koliko novca trošite na oglašavanje u odnosu na prihod koji generišete. Ovo vam omogućava da identifikujete najuspešnije kampanje i ključne reči, a istovremeno uklonite one koje ne donose očekivane rezultate.

U suštini, postavljanje konverzija je ključno za merenje uspeha vaših marketinških kampanja i poboljšanje ROI vašeg poslovanja.

Idite na Podešavanja > Merenje > Konverzije. Potom obavezno dodajte svaku moguću konverziju, na osnovu radnji koje ljudi preduzimaju na vašem web sajti ili prodavnici.

Primeri konverzija, u zavisnosti od vašeg proizvoda ili usluge, mogu biti:

  • prodaja,
  • telefonski poziv,
  • prijava za bilten,
  • preuzimanje digitalnog materijala (npr. aplikacije, e-knjige),
  • itd.

Google Ads oglašavanje postoji jer želi da bude izvor potencijalnih klijenata i prodaje za vas, a ako ne optimizujete svoju kampanju i ne koristite konverzije, to nećete ni ostvariti.

6. Pravite samo jednu varijaciju oglasa

Već smo gore pomenuli ovaj problem, ali hajde da objasnimo zašto ovo nije dobar korak.

Uobičajena greška Google Ads-a je pravljenje samo jednog oglasa po oglasnoj grupi ili samo jednog oglasa sa jednom varijacijom. Ako želite da povećate stopu konverzije i minimizirate troškove, važno je da napravite nekoliko varijacija oglasa po oglasnoj grupi. Treba da testirate jer ćete na taj način otkriti koja grupa ima bolju konverziju, pa shodno rezultatima nastavljate sa daljim aktivnostima.

Kada pronađete pobednički oglas, možete da pauzirate ostatak i napravite malo drugačiju verziju bolje grupe oglasa. Trebalo bi česće da testirate kampanju (zapravo prvi deo vaših Google Ads aktivnosti i jeste testiranje) da biste pronašli najbolji način za povraćaj ulaganja.

Napomena: Ciljajte na najmanje 2 (još bolje 3) varijacije oglasa po oglasnoj grupi.

7. Tekst oglasa je neupadljiv

Vaši oglasi treba da budu što je moguće istaknutiji i specifični, kako biste privukli pravu publiku.

Tekst oglasa na Google-u treba da bude pažljivo napisan i dizajniran da privuče pažnju korisnika i nagovori ih da kliknu na oglas i izvrše konverziju. Evo nekoliko saveta za pisanje efektnog teksta oglasa na Google-u:

  • Fokusirajte se na jedinstvenu prodajnu ponudu: Oglas bi trebalo da sadrži jedinstvenu prodajnu ponudu koja će privući korisnike i istaknuti se u odnosu na druge oglase u rezultatima pretrage. Ova ponuda treba da bude kratka, jasna i direktna.
  • Upotrebite ključne reči: Ključne reči su ključne za ciljanje publike i rangiranje oglasa u rezultatima pretrage. Obezbedite da ključne reči budu u tekstu oglasa, kako bi korisnici lako prepoznali da je oglas relevantan za njihovu pretragu.
  • Budite jasni i precizni: Oglas treba da bude jasan i precizan, kako bi korisnici lako razumeli šta se nudi i šta treba da urade. Ograničenje karaktera za tekst oglasa na Google-u je 30-90 karaktera, pa je važno biti kreativan u kratkom prostoru.
  • Pozovite na akciju: Tekst oglasa treba da sadrži poziv na akciju (CTA) koji će motivisati korisnike da kliknu na oglas i izvrše konverziju. Koristite reči poput „Kupi sada“, „Isprobajte besplatno“ ili „Prijavite se odmah“ kako biste ohrabrili korisnike da izvrše akciju.
  • Testirajte i optimizujte: Testirajte različite verzije teksta oglasa kako biste videli koja verzija najbolje funkcioniše i donosi najbolje rezultate. Optimizujte oglase redovno kako biste poboljšali njihovu efektivnost i povećali ROI.

8. Ne koristite dodatke (Ad Extensions)

Google Ads vam je olakšao kreiranje i optimizaciju oglasa i privlačenje kvalifikovanijeg saobraćaja na web sajt koristeći moć proširenja. Sada možete da dodate razne dodatne informacije svom oglasu kako biste ga istakli iz gomile.

Korišćenje dodataka za oglase (Ad Extensions) može biti izuzetno efikasan način da povećate broj klikova.

  • Možete da dodate dodatke za linkove do sajta, koji prikazuju različite veze do vašeg web sajta i šalju ljude na relevantne stranice.
  • Možete da dodate dodatne opise koji vam omogućavaju da pokažete neke od jedinstvenih prodajnih tačaka koje imate.
  • Dodaci za strukturirane fragmente, dodaci za poruke, dodaci za lokaciju i dodaci za cene su drugi tipovi korisnih dodataka koje možete da koristite.
  • Kada ciljate mobilne korisnike, neophodno je koristiti dodatke za pozive ili poruke. U osnovi možete omogućiti mobilnim korisnicima da vas pozovu ili pošalju poruku direktno na svojim mobilnim telefonima.

Ono što treba da zapamtite o ekstenzijama je da ne možete da kontrolišete kako će se ekstenzije pojaviti. Google je taj koji odlučuje koje će se ekstenzije pojavljivati i za koje oglase. Vaš krajnji cilj je da s vremena na vreme pogledate koji dodaci se bolje konvertuju. Zatim možete pauzirati one koje ne konvertuju ili ih zameniti boljom verzijom.

9. Ne optimizujete sajt za sve uređaje

Iako o prilagođenosti web sajta za mobilne uređaje više ne treba ni pričati, jer su danas svi na mobilnim uređajima, čini se da kod nas još uvek postoje primeri sajtova koji ne funkcionišu dobro na svim uređajima.

Ako vaš sajt nije prilagođen svim uređajima, isključite prikazivanje oglasa na onima koji ne prikazuju vašu ponudu kako treba.

Pojedini oglasi mogu imati bolju uspešnost na desktop uređajima nego na mobilnim, u tom slučaju isključite prikazivanje oglasa na tim uređajima.

Jasno je da danas svaki web sajt, aplikacija moraju da budu optimizovani i prilagođeni svim, a posebno mobilnim uređajima, u suprotnom nećete biti dovoljno efikasni i sav uložen trud i novac mogu biti uzaludni.

10. Google Ads oglašavanje i velika očekivanja sa malim budžetom

Ako imate nizak budžet za Google oglašavanje, ne očekujte velike rezultate. Ako imate samo 100 do 200 EUR da potrošite svakog meseca, nećete biti u prilici da testirate svoje oglase i nećete imati dovoljno podataka koji će vam reći da li nešto radi ili ne radi ispravno. Plaćanje po kliku za ključne reči koje ciljate može biti veće od vašeg dnevnog budžeta, što opet zavisi od toga šta oglašavate i koliku konkurenciju imate.

Jasno vam je da je Google tu da vam pomogne, ali i da uzme pare od vas. Njegov cilj je da i vi i on zarađujete. Oglašavanje je dugotrajan proces i zahteva određeni budžet. Međutim, ako budete uspešno vodili Google Ads kampanje, vaši prihodi će vremenom biti veći od ulaganja sigurno.

Srećno!